Coope's challenge (explained in the previous post) led me to think of a similar passage in the Summa, where Aquinas argues that, although truth is derived from things, still, things are not true. Here's the third objection from ST I.16.i:Praeterea, propter quod unumquodque, et illud magis, ut patet I Poster. Sed ex eo quod res est vel non est, est opinio vel oratio vera vel falsa, secundum Philosophum in Praedicamentis. Ergo veritas magis est in rebus quam in intellectu.
The sed contra cites the text which causes the trouble: Sed contra est quod Philosophus dicit, VI Metaphys., quod verum et falsum non sunt in rebus, sed in intellectu.
And here's the reply to the objection:
Ad tertium dicendum quod, licet veritas intellectus nostri a re causetur, non tamen oportet quod in re per prius inveniatur ratio veritatis: sicut neque in medicina per prius invenitur ratio sanitatis quam in animali; virtus enim medicinae, non sanitas eius, causat sanitatem, cum non sit agens univocum. Et similiter esse rei, non veritas eius, causat veritatem intellectus. Unde Philosophus dicit quod opinio et oratio vera est ex eo quod res est, non ex eo quod res vera est.(For the English: here.)
(By the way, Aquinas' argument in the corpus, that 'true' applies only to something in the intellect, is that truth is the practically attainable good of the intellect, and thus it is something that the intellect has.)
1 comments:
fake taksi
Post a Comment